1. Dnevne djelatnosti - ostvaruju se kroz sljedeće sektore:
a) Sektor vitalnih potreba (noćni odmor, dnevni odmor, uzimanje hrane);
b) Sektor školskih obaveza (pohađanje škola, obavezno učenje i sl.);
c) Sektor slobodnog vremena (odmor, rad sekcija i dr.);
d) Sektor redovnog odgojnog rada (realizacija sadržaja programa
odgojno- obrazovnog rada).
Ritam i realizacija tih djelatnosti regulisani su Kućnim redom i Pravilima o radu, unutrašnjoj organizaciji Đačkog doma, te angažovanjem učenika u sprovođenju svih formi života i rada u domu.
2. Periodične djelatnosti - se realizuju kroz :
a) Sektor komunikacije sa roditeljima, starateljima i donatorima, direktnim kontaktom (posjetom) i indirektnim kontaktom (dopisivanjem).
b) Sektor komunikacije sa školama - saradnja sa direktorima, pomoćnicima direktora, razrednicima i predmetnim nastavnicima .
c) Sektor interakcije sa društvenom sredinom - Mjesnom zajednicom, Crvenim krstom (križom), organizacijama mladih u školama, te kulturnim, sportskim i stručnim institucijama.
3. Prigodne djelatnosti - predstavljaju aktivnosti doma koje se programiraju i ostvaruju u vezi sa značajnim datumima i državnim praznicima, a ostvaruju se kroz kulturnu i javnu djelatnost Đačkog doma.
4. Individualni rad – čine sve one djelatnosti koje učenici ostvaruju isključivo sopstvenim aktivnostima, podmirujući svoje individualne potrebe, a prvenstveno one koje se odnose na njihove obaveze prema nastavi u školi, domu, porodici i slobodnom vremenu.
5. Rad u malim grupama - karakteriše okupljanje manjeg broja učenika (3-5) na sektorima rada, za koje ovoliki broj angažovanih stvara najpovoljnije uslove za učenje (kružok), realizaciju kolektivnih zaduženja ili zaduženja na nivou doma.
6. Rad u odgojnoj grupi (osnovnom kolektivu) - karakteriše onaj broj učenika koji omogućava uspostavljanje toplih međuljudskih odnosa i što neposrednijih pedagoških komunikacija. Odgojna grupa (osnovni kolektiv) njeguje raznovrsne oblike i metode društvenog dogovaranja, u kojima se pored ostalog, organizuje ispomoć u školskom učenju, ovladavanje racionalnijih metoda učenja, povremena obrada različitih vrsta tema i dr.
7. Masovni rad – obuhvata veći broj učenika, a u određenim situacijama i sve učenike doma. Ovaj rad uglavnom ima manifestacioni karakter (priredbe, akademije i sl.), kao i edukativni karakter (prigodna predavanja,posjete raznim sportskim i kulturnim manifestacijama, izleti i dr.).
8. Slobodno vrijeme - čini kompleks djelatnosti u individualnoj, grupnoj i masovnoj dimenziji, pretežno rekreativnog karaktera i drugih djelatnosti koji se upražnjavaju u slobodnom vremenu, a najčešće u radu sekcija, društvenom životu, praćenju TV programa i dnevne štampe, sportskim takmičenjima i dr.
9. Slobodne aktivnosti učenika - su aktivnosti koje se obavljaju u slobodnom vremenu, a za koje se učenici slobodno opredjeljuju.
10. Normativni akti – ustanova djeluje u skladu sa važećim normativnim aktima koji su ranije donešeni i trenutno su na snazi.
Tjelesni razvoj učenika prati se kontrolom mjerenja težine i visine učenika na početku i kraju školske godine.
U toku septembra, kao i u toku same školske godine, a naročito nakon raspusta, vrši se higijenska smotra svih učenika.
U slučaju potrebe oboljeli učenici se upućuju na specijalističke preglede ili bolničko liječenje, uz stalnu brigu svih odgajatelja i osoblja doma.
Posteljina za učenike redovno se pere i pegla u praonici i peglaonici doma.
Osim posteljine, redovno se pere i pegla rublje pojedinih učenika, posebno onih koji dugo odsustvuju od porodice.
Kreveti se presvlače svakih 15 dana, po potrebi i češće, posebno za učenike sa posebnim potrebama.
Konstantno se vrši ispitivanje zdravstvene bezbijednosti ishrane putem mikrobiološke i energetske analize spravljene hrane za učenike, te higijenska kontrola prostorija i opreme. Na ovim poslovima angažovan je Zavod za zdravstvenu zaštitu Zenica.
Raspored dnevnih aktivnosti i odmora učenika
Ostale pojedinosti regulisane su Pravilnikom o kućnom redu i ponašanju učenika.
O sprovođenju Kućnog reda i života stara se dežurni odgajatelj, dežurni noćni čuvari i dežurni učenici. Oni obavezno vode dnevnik u koji se unose konkretna zapažanja, a na osnovu istih blagovremeno se poduzimaju odgojno-obrazovne disciplinske mjere.
Kulturna i javna djelatnost (KJD)
Dom na prigodan način obilježava 21. mart – Dan Đačkog doma, 21. novembar – Dan državnosti BiH, 1. mart – Dan nezavisnosti BiH, te međunarodne praznike: 1. i 2. januar – Nova godina i 1. i 2. maj – Međunarodni praznik rada.
Programi obilježavanja kulturne i javne djelatnosti se sastoje od prigodnih internih kulturno-umjetničkih programa, prigodnih predavanja, sportskih takmičenja i slično.
Za Dan Đačkog doma, 21.03. planira se prezentacija postignutih rezultata, proglašenje najboljih u pojedinim oblastima života i rada koji se organizuju u domu, te odavanje javnih priznanja najzaslužnijim učenicima i zaposlenicima doma.
Drugi dio obilježavanja Dana Đačkog doma, sprovodi se kroz jednodnevni izlet sportsko-rekreacionog karaktera na Bistričaku ili Smetovima, gdje se održavaju međukolektivna sportska takmičenja, te ručak u prirodi.
Takođe, u okviru ovog segmenta odgojno-obrazovnog rada, vršr se posjete sportskim manifestacijama, pozorištu, bioskopu i slično.
Sekcije slobodnih aktivnosti učenika (SSAK)
Slobodno vrijeme i rekreacija učenika organizovana je na principima dobrovoljnosti bez pritiska i nametanja sa strane , slobode i razvijanja učeničkog stvaralaštva u okviru: 1) sekcija slobodnih aktivnosti učenika; 2) organizovanja kulturnih programa; 3) organizovanja radnih aktivnosti zabavno-rekreativnog i kreativnog karaktera, koji omogućavaju zadovoljavanje ispoljenih interesa učenika, podsticanje novih interesovanja, te kulturno i sadržajno korištenje slobodnog vremena, kao i pripremanje učenika za društveni život i rad.
U domu radi 8 sekcija koje okupljaju veći broj učenika i to : kulturno-umjetničke (dramska, recitatorska, bibliotekarska), sportske (stono-teniska, šahovska, fitnes), tehničke i ostale sekcije (informatička, cvjećarska).