Uslovi smještaja

Dom je odgojno-obrazovna ustanova kapaciteta 139 učenika, u kojoj se obezbjeđuje smještaj i ishrana, ostvaruje odgojno-obrazovni rad u skladu sa važečim propisima.
Prijem učenika vrši se početkom školske godine, kao i u toku školske godine ukoliko postoje upražnjena mjesta.

Prijem učenika se vrši po konkursu koji se raspisuje na kraju školske godine za narednu školsku godinu. Učenici se nakon prijema u dom upoznaju sa opštim aktima doma, koji regulišu prava i obaveze učenika smještenih u domu.

Pravo prijema u dom imaju svi redovni učenici srednjih škola u Zenici, a ispunjavaju uslove tražene konkursom.

Uz prijavu za prijem u dom, učenici koji prvu put konkurišu dužni su priložiti sljedeća dokumenta:
- pismeni zahtjev,
- potvrdu o upisu u srednju školu,
- ljekarsko uvjerenje o zdravstvenom stanju za smještaj u domu,
- ovjerenu izjavu roditelja – staratelja o urednom plaćanju naknade za izdržavanje na propisanom obrascu koji obezbjeđuje dom.

Prijem učenika po raspisanom konkuru vrši Komisija za prijem učenika. Prijem se vrši nakon bodovanja i rangiranja svih učenika.

Za učenike koji po okončanom konkursu budu primljeni u dom, roditelji – staratelj zaključuje ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Troškove odgojno-obrazvnog rada, ishrane i smještaja snose učenici Doma, ukoliko ovi troškovi u cjelosti ili djelimično ne snosi drugi organ ili ustanova.

Visinu naknade iz prethodnog stava, kao mjesečni izdatak, te visinu ostalih naknada po osnovu pružene usluge iz dopunske djelatnosti Doma, utvrđuje Školski odbor doma.
Učeniku prestaje status učenika u Domu, u sljedećim slučajevima:
1. ispisom iz doma,
2. gubljenje prava na redovno obrazovanje u srednjoj školi,
3. napuštanjem škole,
4. završavanjem srednje škole,
5. ako se ne vrši uplata za njegov boravak u domu u skladu sa odredbama ovih Pravila,
6. isključenjem iz doma zbog teže povrede radne discipline.

Odluku o gubitku prava boravka u domu donosi Školski odbor doma, na prijedlog Pedagoškog vijeća. Učenik gubi pravo na dalji boravak u domu u slučajevima iz tačke 2. i 3. ovog člana, bez provođenja bilo kakve procedure.
Roditelj odnosno staratelj pismeno se obavještava o razlozima zbog kojih je učenik izgubio status učenika doma.
U okviru osnovne djelatnosti zadatak doma je naročito da:
1) Omogući učenicima uspješnije savlađivanje nastavnih i drugih sadržaja i zadataka koji se ostvaruju u srednjim školama u oblasti obrazovanja i odgoja;
2) Obezbijedi učenicima smještaj i ishranu i vodi brigu o njihovom zdravstvenom stanju i pravilnom fizičkom i psihičkom razvoju;
3) Razvija kod učenika smisao za kolektivni život i njeguje humanost, solidarnost, odgovornost i druga pozitivna svojstva ličnosti;
4) Prati, otkriva i podstiče pozitivne sklonosti učenika;
5) Djeluje na cjelokupnu organizaciju života i rada uključivanjem učenika u svakodnevne poslove u domu, na usvajanju higijenskih, kulturnih i radnih navika i pravilan odnos prema fizičkom i intelektualnom radu;
6) Doprinosi cjelokupnom organizacijom i sadržinom odgojno-obrazovnog rada izgrađivanjem predstava o najvažnijim događajima i pojavama u razvoju ljudskog društva i historijskom razvoju Bosne i Hercegovine; izgrađivanjem spoznaje o kulturnoj baštini svih naroda u našoj zemlji te njihovim najznačajnijim dostignućima; izgrađivanjem spoznaje o kulturnom identitetu svoje sredine uz istovremeno respektovanje osobenosti drugih kultura; izgrađivanju duha tolerancije i demokratskog prava na različita mišljenja; razvijanjem sposobnosti samostalnog rasuđivanja i odgovornosti za vlastito djelovanje u društvenoj sredini u kojoj žive.

Sporedna djelatnost doma je: pružanje usluga smještaja i ishrane studentima polaznicima kurseva, seminara, savjetovanja, učeničkih ekskurzija, sportskim ekipama i sportistima, te izdavanje slobodnih kapaciteta pod zakup trećim licima i pružanje usluga ove vrste u vrijeme ljetnog i zimskog raspusta - sve u okviru osnovne djelatnosti.
Prema usvojenom konceptu, dom je mješovitog tipa i namijenjen je učenicima srednjih škola koji u mjestu svog boravka nemaju škole koje bi željeli pohađati.
Đački dom je u mogućnosti da pruži optimalne uslove za smještaj, ishranu i odgojno-obrazovni rad za 80 do 140 učenika-ca.

PROSTORNI USLOVI

U školskoj 2011/2012. godini obezbjedili smo optimalne uslove za smještaj 139 učenika u trokrevetnim sobama.
Dom raspolaže sa V paviljona na kojima se nalazi ukupno 50 spavaona, 3 TV sale sa kablovskim programom, vlastitom kuhinjom i restoranom, vešerajom, učionicom, bibliotekom, muzičkim kabinetom, internet kabinetom, stono-teniskom i šahovskom salom, te trim kabinetom.
Sve spavaone su opremljene namještajem (kreveti, plakari, sto i stolice), a nova posteljina, jogi madraci, jastuci i deke daju kvalitet i ambijent hotelske atmosfere.

Restoran doma je savremeno opremljen sa linijom za objedovanje.
U ovoj školskoj godini izvršena je zamjena kompletne unutrašnje i vanjske stolarije, te postavljanje laminata u dva paviljona, što daje veoma lijepu sliku ambijenta u kojem naši učenici provode svoje vrijeme. Postavljanjem PVC stolarije u cjelokupnom objektu znatno je povećana toplotna i zvučna izolacija.
1. Dnevne djelatnosti - ostvaruju se kroz sljedeće sektore:
a) Sektor vitalnih potreba (noćni odmor, dnevni odmor, uzimanje hrane);
b) Sektor školskih obaveza (pohađanje škola, obavezno učenje i sl.);
c) Sektor slobodnog vremena (odmor, rad sekcija i dr.);
d) Sektor redovnog odgojnog rada (realizacija sadržaja programa
odgojno- obrazovnog rada).
Ritam i realizacija tih djelatnosti regulisani su Kućnim redom i Pravilima o radu, unutrašnjoj organizaciji Đačkog doma, te angažovanjem učenika u sprovođenju svih formi života i rada u domu.

2. Periodične djelatnosti - se realizuju kroz :
a) Sektor komunikacije sa roditeljima, starateljima i donatorima, direktnim kontaktom (posjetom) i indirektnim kontaktom (dopisivanjem).
b) Sektor komunikacije sa školama - saradnja sa direktorima, pomoćnicima direktora, razrednicima i predmetnim nastavnicima .
c) Sektor interakcije sa društvenom sredinom - Mjesnom zajednicom, Crvenim krstom (križom), organizacijama mladih u školama, te kulturnim, sportskim i stručnim institucijama.

3. Prigodne djelatnosti - predstavljaju aktivnosti doma koje se programiraju i ostvaruju u vezi sa značajnim datumima i državnim praznicima, a ostvaruju se kroz kulturnu i javnu djelatnost Đačkog doma.

4. Individualni rad – čine sve one djelatnosti koje učenici ostvaruju isključivo sopstvenim aktivnostima, podmirujući svoje individualne potrebe, a prvenstveno one koje se odnose na njihove obaveze prema nastavi u školi, domu, porodici i slobodnom vremenu.

5. Rad u malim grupama - karakteriše okupljanje manjeg broja učenika (3-5) na sektorima rada, za koje ovoliki broj angažovanih stvara najpovoljnije uslove za učenje (kružok), realizaciju kolektivnih zaduženja ili zaduženja na nivou doma.

6. Rad u odgojnoj grupi (osnovnom kolektivu) - karakteriše onaj broj učenika koji omogućava uspostavljanje toplih međuljudskih odnosa i što neposrednijih pedagoških komunikacija. Odgojna grupa (osnovni kolektiv) njeguje raznovrsne oblike i metode društvenog dogovaranja, u kojima se pored ostalog, organizuje ispomoć u školskom učenju, ovladavanje racionalnijih metoda učenja, povremena obrada različitih vrsta tema i dr.

7. Masovni rad – obuhvata veći broj učenika, a u određenim situacijama i sve učenike doma. Ovaj rad uglavnom ima manifestacioni karakter (priredbe, akademije i sl.), kao i edukativni karakter (prigodna predavanja,posjete raznim sportskim i kulturnim manifestacijama, izleti i dr.).

8. Slobodno vrijeme - čini kompleks djelatnosti u individualnoj, grupnoj i masovnoj dimenziji, pretežno rekreativnog karaktera i drugih djelatnosti koji se upražnjavaju u slobodnom vremenu, a najčešće u radu sekcija, društvenom životu, praćenju TV programa i dnevne štampe, sportskim takmičenjima i dr.

9. Slobodne aktivnosti učenika - su aktivnosti koje se obavljaju u slobodnom vremenu, a za koje se učenici slobodno opredjeljuju.

10. Normativni akti – ustanova djeluje u skladu sa važećim normativnim aktima koji su ranije donešeni i trenutno su na snazi.
Tjelesni razvoj učenika prati se kontrolom mjerenja težine i visine učenika na početku i kraju školske godine.

U toku septembra, kao i u toku same školske godine, a naročito nakon raspusta, vrši se higijenska smotra svih učenika.

U slučaju potrebe oboljeli učenici se upućuju na specijalističke preglede ili bolničko liječenje, uz stalnu brigu svih odgajatelja i osoblja doma.
Posteljina za učenike redovno se pere i pegla u praonici i peglaonici doma. 

Osim posteljine, redovno se pere i pegla rublje pojedinih učenika, posebno onih koji dugo odsustvuju od porodice.

Kreveti se presvlače svakih 15 dana, po potrebi i češće, posebno za učenike sa posebnim potrebama.

Konstantno se vrši ispitivanje zdravstvene bezbijednosti ishrane putem mikrobiološke i energetske analize spravljene hrane za učenike, te higijenska kontrola prostorija i opreme. Na ovim poslovima angažovan je Zavod za zdravstvenu zaštitu Zenica.

Raspored dnevnih aktivnosti i odmora učenika

Ostale pojedinosti regulisane su Pravilnikom o kućnom redu i ponašanju učenika.

O sprovođenju Kućnog reda i života stara se dežurni odgajatelj, dežurni noćni čuvari i dežurni učenici. Oni obavezno vode dnevnik u koji se unose konkretna zapažanja, a na osnovu istih blagovremeno se poduzimaju odgojno-obrazovne disciplinske mjere.

Kulturna i javna djelatnost (KJD)

Dom na prigodan način obilježava 21. mart – Dan Đačkog doma, 21. novembar – Dan državnosti BiH, 1. mart – Dan nezavisnosti BiH, te međunarodne praznike: 1. i 2. januar – Nova godina i 1. i 2. maj – Međunarodni praznik rada.
Programi obilježavanja kulturne i javne djelatnosti se sastoje od prigodnih internih kulturno-umjetničkih programa, prigodnih predavanja, sportskih takmičenja i slično.

Za Dan Đačkog doma, 21.03. planira se prezentacija postignutih rezultata, proglašenje najboljih u pojedinim oblastima života i rada koji se organizuju u domu, te odavanje javnih priznanja najzaslužnijim učenicima i zaposlenicima doma.
Drugi dio obilježavanja Dana Đačkog doma, sprovodi se kroz jednodnevni izlet sportsko-rekreacionog karaktera na Bistričaku ili Smetovima, gdje se održavaju međukolektivna sportska takmičenja, te ručak u prirodi.
Takođe, u okviru ovog segmenta odgojno-obrazovnog rada, vršr se posjete sportskim manifestacijama, pozorištu, bioskopu i slično.

Sekcije slobodnih aktivnosti učenika (SSAK)

Slobodno vrijeme i rekreacija učenika organizovana je na principima dobrovoljnosti bez pritiska i nametanja sa strane , slobode i razvijanja učeničkog stvaralaštva u okviru: 1) sekcija slobodnih aktivnosti učenika; 2) organizovanja kulturnih programa; 3) organizovanja radnih aktivnosti zabavno-rekreativnog i kreativnog karaktera, koji omogućavaju zadovoljavanje ispoljenih interesa učenika, podsticanje novih interesovanja, te kulturno i sadržajno korištenje slobodnog vremena, kao i pripremanje učenika za društveni život i rad.

U domu radi 8 sekcija koje okupljaju veći broj učenika i to : kulturno-umjetničke (dramska, recitatorska, bibliotekarska), sportske (stono-teniska, šahovska, fitnes), tehničke i ostale sekcije (informatička, cvjećarska).
logo
© JU Đački dom "Nedžad Ibrišimović" Zenica 2024. | Dizajn VirtualDizajnStudio Zenica
chevron-down